divendres, 26 de juny del 2009

If you're going to San Francisco...

...be sure to wear some flowers in your hair.
If you're going to San Francisco
you're gonna meet some gentle people there...


Després de Vegas van anar passant uns quants dies. Encara tenia festa així que vaig aprofitar-los per descansar i passar-ho bé. Amb la Sílvia ja havíem fet moltes de les coses que ens havíem proposat, però encara ens el faltava una: Sant Francisco. Cap de les dues hi havia estat encara, i ella marxava al cap de ben poc. Vam aprofitar que ella marxava cap a San José, a casa el seu cosí, per tirar amunt les dues i visitar aquella ciutat que tothom diu que és tant bonica.

Era dijous 11 de juny quan, mentre la casa estava plena de familiars per la graduació del John, vam marxar a buscar el tren. Ens esperava un viatge de 5 hores per arribar a San José, i la cosa semblava que seria llarga i pesada. Una vegada més, però, el temps es va escurçar i entre dormir, parlar i distreure'ns de qualsevol manera vam ser a San José. Aquell dia ja no vam fer gran cosa, era ja molt tard. Vam menjar alguna cosa i vam anar a dormir.

El divendres a les 8 ja erem a l'estació de trens. Un tal "CalTrain" ens portaria fins a San Francisco. Heu vist mai a les pel·lícules aquells carrers taaaaant drets? Aquelles pujades tan, tan heavies? Existeixen, us dono la meva paraula. I taaaant si existeixen, i si els has de pujar els acabes maleint amb totes les teves forces... però ho vam fer. Va ser molt graciós perquè semblava que la pujada no s'acabés mai, mai, mai. I va arribar un punt que li dic: Sílviaa, segur que si arribem aquí dalt veure'm al mar. I no sé perquè se'n va enfotre de mi a més no poder. I jo també vinga a riure, és clar. Amb la Sílvia ens passava sovint, que ens posavem a riure perquè sí. A vegades el motiu era alguna de les meves frases en català que em surtien sense voler. Què voleu! Jo l'espanyol.. em costa, i sempre, sempre se m'escapava un "vull dir.." quan parlava amb ella, era curiós. El cas és que vam arribar a dalt aquella pujadota i.. efectivament: vam veure el mar!!! Aleshores encara vam riure més i més, tant que ja no estavem cansades de pujar el carrer si no d'aquelles rialles a més no poder. Segurament vosaltres ho esteu llegint i penseu "que tontes!", i no us diré que no. Però si ets capaç de riure ni que sigui per una tonteria, almenys ets sents viu, i feliç, i molt content. I això és el que compta :).

Jo li anava dient a la Sílvia: "todo lo que sube baja!" -amb aquell mega accent català que em caracteritza quan parlo espanyol-, i sí! Tota aquella pujadota que ens va tocar fer, ara tocava baixar-la per arribar al mar. Abans, però, vam anat a la Coit Tower, des d'on es veu San Francisco. La veritat ens va decepcionar una mica, la cosa. Ens esperavem una gran torre molt espectacular i, després de pagar $5... vam veure SF, sí, però a través d'unes finestres que, si tenies claustrofòbia, potser no ho haguéssis ni pogut suportar. Anyways... vam baixar cap al mar. Allí vam rondar per tots aquells carrers, pel Pier 39 i ens vam deixar endur per aquella màgia que té SF :). A l'hora de tornar no teniem cap ganes de fer pujades i baixades altre cop, així que ens vam espavilar a agafar un bus, que suposavem que ens deixaria aprop de l'estació... Va arribar a un cert punt que creiem que estavem aprop, però vam dir -tot cometent un error fatal- "què? esperem una parada més? si, si, baixem a la pròxima". Malament. Cagada! xD De sobte el bus se'n va anar cap a l'autovia!!! Ens volíem morir. No sabiem on coi estavem anant, el que estava clar és que ens allunyavem totalment del lloc on voliem arribar. Per sort, optimistes de mena, la nostra teoria era "tot el que va, torna", jajja. Així que després de molta estona a l'autovia, tant bon punt va fer una parada vam saltar. Vam posar-nos a l'altra costat de carrer a esperar el suposat bus en direcció contraria. I va arribar. Però no va fer el mateix recorregut. Per fora volia semblar optimista, però la veritat és que per dins em començava a inquietar. No sabíem on anavem, on érem i no coneixíem la ciutat. Però finalment ens vam ubicar. Allò tornava a ser terreny conegut i estavem prop de l'estació de tren. Vam saltar i ens hi vam dirigir. Vam tornar cap a San José on vam passar una nit a la casa del cosí de la Sílvia, aquesta vegada soles. Va ser una llit llarga. Vam parlar de mil i una coses, anècdotes, vivències, vam mirar fotos, escoltar música... en definitiva, vam passar-nos-ho bé, aprofitant al màxim les últimes hores d'estar juntes.

El dissabte vam tornar a anar a San Francisco. Era el nostre últim dia allà i reclamavem veure el Golden Gate i Alcatraz. Vam decidir agafar un vaixell i anar-hi! Feia un vent espantós, però va merèixer la pena. Vam passar per sota el Golden Gate, aquell graaan pont vermell que tant caracteritza la ciutat. Després vam passar pel costat d'Alcatraz, la famosa presó també coneguda. La resta del dia vam gaudir-lo acabant d'explorar els racons d'aquella ciutat. S'ha de dir que té un encant especial. No és com Los Angeles, trobo que és més bonica. No sé si ho fan els típics trenets, els carrers drets o simplement l'ambient que si respira. Si més no vaig pensar que esperava tornar-hi abans de marxar, algun dia... espero poder-ho fer.

L'endemà diumenge em va tocar agafar el tren cap a San Luis, aquesta vegada sola. La Sílvia al cap de poc marxaria cap a Texas i, després, cap a Colòmbia altra vegada. Em sabia greu, ara. No volia que marxés. Entre el viatge a les Vegas i tot plegat ens vam apropar molt. Sense gairebé adonar-me'n es va convertir en una personeta d'aquelles importants. Malauradament no ens n'adonem fins que no se'n van. Li vaig fer una abraçada fortíssima i tendra i li vaig donar un paperet. Hi havia una foto nostra i un escrit. No era res de l'altra món, però es mereixia un petit regal de comiat. Vaig pensar que la trobaria a faltar, i sí. Però li vaig prometre que, un dia o altra, d'aquí un, o dos o cinc o deu anys, aniria a Colòmbia. I una promesa és una promesa.

El dilluns tornava començar classes. Vaig arribar una mica abans de l'hora i ja hi havia un munt de fent fora l'aula esperant. Semblaven tots americans, primera mala senyal. Vam entrar i ja la cosa la vaig veure més negra. Pel que anava dient la profe, l'assignatura es presentava dura, almenys per mi. Fins i tot el mateix dilluns ja vam fer un examen. No sóc capaç jo d'escriure tant rapid, pensava. Ni de llegir tant rapid. Ni d'entendre-ho tot tal i com aquests americans de tota la vida fan. Però bé, em vaig relaxar, vaig respirar a fons. I ho vam fer. I mica a mica aquests dies això és el que he fet, prendre-m'ho amb calma i amb filosofia. I sembla que ha donat resultats. Ara per ara les poques notes que tinc -perquè cada setmana fem dos examens com a mínim, sense comptar els sorpresa- m'han anat bé. Em sento orgullosa de mi mateixa, una vegada més. Suposo que allò que més ens costa, més recompensa. I... somric.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada