dilluns, 8 de juny del 2009

Si ves la página medio vacía, vas a tener que aprender a mirar...

...si ves que no avanza na’ tu barquita,
hay que sacar las manos y remar…OYE!

Avui l'Angie ha entrat a l'habitació. Quan vaig arribar ella em va donar una capseta i vaig decidir anar-hi posant les vostres cartes i tot d'altres coses d'aquelles que guardes amb emoció. Doncs el que deia, ha entrat i, com sol fer ella a vegades, sense dir-me res m'ho ha tret tot de dins i ha marxat amb la capsa... De cop m'ha tornat aquella sensació que sovint sento. La de no tenir un espai propi, d'estar en un lloc provisional i sembla que, per aquest motiu, tan se val tot. Doncs no. D'acord que puc ser una persona despistada o poc ordenada, però almenys és el MEU caos. I dins d'ell hi ha molt ordre. Sovint tinc la sensació que necessito tenir les coses controlades. I a això no hi ajuda que cada vegada que arribi d'un lloc em trobi l'habitació canviada. Però mentre dins meu sentia aquesta mena de ràbia, he respirat fons. M'he posat tota la música que he trobat que em transmetia bones sensacions. He anat en busca de cartró, papers de colors, pintura, pega... i me n'he fet una altra. Mica a mica aquella sensació dolenta de dins meu se n'ha anat i he tornat a ser la Lídia de sempre.

I aquí estic, tota tranquil·la, disposada a descriure-us la segona part del meu viatge a Los Angeles mentres, de fons, sona Lagarto Amarillo...

La idea era acompanyar la Isaura divendres, que ella marxés dissabte al matí i jo tornar cap a San Luis Obispo el diumenge de bon matí. Al mirar els preus, però, vaig decidir que marxaria diumenge al migdia. El cas és que finalment, em vaig quedar fins el dimarts tot i les insistències de la Nagat i el Bader perquè em quedés uns dies més. Ja veureu més endevant, ja, perquè em volíen... jaja.

Aquell dissabte vaig arribar de l'aeroport a les 8 del matí i la Nagat em va dir que me'n tornés a dormir, que havia dormit molt poquet. Ells se n'anaven al Farmer's Market i quan tornéssin ja em despertarien. No em va costar gens ni mica, la son va fer que els meus ulls es tanquéssin amb un tres i no res i no els vaig obrir fins que l'Emma se'm va tirar a sobre per allà les 11 del matí. No tenia gaires plans per aquell dia, així que l'Emma i jo ens en vam anar a fer de les nostres. Vam anar a una espècie de centre comercial a voltar una mica, vam menjar un gelat, vam comprar llapissos de colors -per pintar de tots colors els dies grisos- i vam tornar cap a casa. El següent dilluns hi havia una cursa en bicicleta i el pare, que és un apassionat de la bici, volia apuntar-s'hi. Així doncs, vam passar la tarda downtown perquè en Bader i l'Emma es van anar a inscriure a la cursa. Mentres caminavem la Nagat va dir "què farem avui per sopar??". Aleshores es van fer una mirada amb en Bader i van saltar: "Podriens preparar-nos paella... què hi dius Lídia???". Jo encantada, què coi!! Això es traduia amb un: avui soparàs com si estiguéssis a casa!! Així que vam passar a comprar tot el que necessitavem i ens vam dirigir a casa on vam preparar, per segona vegada ja en aquella casa, una bona paella! No cal que us digui com va sortir, només us diré que, una vegada més, el silenci era sepulcral a la taula. Després de sopar l'Emma em va demanar que li expliqués un conte abans d'anar a dormir, així que vaig assentar-me al seu llit i li vaig explicar el conte dels 7 cignes. Quan vaig acabar, em va fer un d'aquells somriures dels seus i em va fer un petó i una abraçada. Evidentment no vaig poder-me negar a dormir amb ella una vegada més... la mirada d'un menut tant tendre no es pot resistir!!

L'endemà, diumenge, vaig decidir que aniria a visitar el Getty Museum, ja que la Nagat me l'havia recomanat. Aquest precís diumenge, a més a més, marxava en Roger cap a Catalunya. Si que és cert que tampoc ens havíem vist pas tantes vegades, però sabia greu que marxés! El cas és que li vaig dir que si necessitava res em truqués, perquè a més arribava a Union Station i jo sabia com anar d'allà a l'aeroport... Però sabeu allò que se'n diu la llei de Murphy? No m'havia quedat mai sense bateria al mòbil. I si m'hagués passat tampoc m'hauria importat. Però no precisament aquell dia!! Un dia, vaja, que el mòbil m'era important, i va i em quedo sense bateria. Sí. I és clar, jo em pensava que em quedaria tant sols un dia... no havia dut el carregador. Tenia unes quantes opcions. La primera era maleir-me de no haver-lo portat. O maleir el mòbil per haver-se mort. O la millor opció era dir: doncs que hi farem, i aprofitar el dia que tenia davant els meus ulls. Tant greu no podia ser, no?? Doncs això. La Nagat em va acompanyar al Getty perquè havia d'anar no-sé-on prop d'allà. Era prou gran i molt bonic. Jo no és que sigui gaire de museus, i menys sola, però va estar prou bé. Quan me'n vaig cansar de veure quadres i jardins botanics, vaig anar a buscar el bus. Si us he de ser sincera... no tenia mòbil, no sabia on era, no tenia mapa, i tampoc sabia gaire com arribar a casa. Però no em preocupava. D'una manera o altra hi arribaria, no calia pas patir ni preocupar-nos en excés, encara no, almenys. Quan va passar l'únic bus que passava pel Getty, vaig pujar-hi. Em sonava que havia de baixar a Westwood, i que d'allà hauria d'agafar algun altre bus que em deixaria a Santa Monica. Més o menys vaig ubicar-me i vaig saltar on em semblava que havia de fer-ho. Vaig caminar una estona tot observant aquella zona d'LA que desconeixia i ben aviat vaig trobar l'altre bus que calia agafar, el número 1. Aquest em va portar fins a Santa Monica Boulevard i, allà, en comptes d'agafar un altre bus cap a casa, vaig decidir anar-hi caminant, perquè no era pas tant lluny. Així que cap allà les 4 de la tarda vaig arribar a la casa. Vaig obrir l'ordinador i em vaig trobar un mail d'en Roger, si no recordo malament. M'havia trucat però "tenia el mòbil apagat" i, lògicament, no vaig contestar. Per sort havia arribat bé a l'aeroport i possiblement ja debia estar volant camí de Barcelona. La Nagat i en Bader el dia anterior m'havien demanat que tornés a cuinar alguna cosa. Vam decidir fer macarrons. Sí, què passa? Us pot semblar una tonteria, però és que aquí de macarrons -macarrons dels bons, em refereixo- no en saben fer ni menjar!! La majoria de gent menja el que en diuen Maccarroni&Cheese que, creieu-me, res comparables als bons macarrons casolans... Així que dit i fet, vaig cuinar altra vegada. Les seves reaccions al tastar-los van ser boníssimes. Silenci brutal, el pare amb una cara al.lucinant i de cop dir: És la millor pasta que he menjat en tota la meva vida, quin bon gust!!! La Nagat va fer algun comentari del mateix estil. Fins i tot el Yury se'ls menjava amb passió!

El dilluns era el meu últim dia sencer a Los Angeles i vaig decidir anar a Venice Beach. Me n'havien parlat però encara no havia tingut ocasió de posar-hi els peus. Deien que era un lloc força freaky, volia veure-ho. Vaig agafar un parell de busos que m'hi van portar. Una vegada més duia la camera preparada per enxampar qualsevol noia amb biquini i patins o, si més no, alguna imatge que es merexés no passar decepercebuda... Vaig caminar i caminar, però no es feia pesat. Hi havia tot de personatges ben estrafolaris. Paradetes amb quadres o petites coses fetes a mà, gent jugant a bàsquet, nois demanant-te que escoltéssis la seva música... Tot i així, però, és un lloc d'aquells en els que preferiries anar-hi acompanyat, podent comentar la jugada o riure de ves-a-saber-què que et fa gràcia. Igualment, va ser un lloc interessant per visitar que no em va deixar indiferent. Aquell ambient era quelcom indescriptible. Algú m'havia dit que era semblant a les Rambles, però molt diferent. Segurament tenia raó... potser hi tenia una retirada, però era molt diferent. Quan faltava poc perquè arribés de nou al trosset de passeig on havia d'agafar el bus, vaig topar-me amb una colla de mims. Estaven en un lloc amb gespa i anaven fent coses. Un d'ells em va somriure i, de retruc, em va fer somriure a mi. Em va venir al cap el carnaval de l'any passat quan tota la colla ens haviem disfressat de mims! Uhmmm, quins records :). El cas és que vaig tornar cap a casa i, una vegada més, ens va tocar cuinar. Fideus a la cassola i un altre plat que no sé quin nom té... Tot plegat boníssim! En Bader va tornar a dir algo com "la millor sopa que he tastat a la meva vida!!!", i ja ho crec que era sincer perquè només calia veure la passió amb què menjava. Fa cinc mesos que visc aquí i fins aquesta setmana no havia menjat tant bé durant tants dies! Realment era com si estés a casa!! A més a més, van demanar-me si els podia passar música catalana, que els feia gràcia. Així que la casa es va inundar de tot de música catalana que transmetia un bon rotllo immillorable...

Dimarts al matí va ser tranquil·let. Vaig jugar amb l'Emma i en Yury fins l'hora de dinar. Aleshores vaig despedir-me d'ells amb una gran abraçada tendríssima i vaig anar-me'n fins a Union Station. Allí m'esperava un tren de 5 hores i mitja fins a San Luis Obispo. Vaig aprofitar per veure My Life Without Me una vegada més, per llegir, per escoltar música i per gaudir del paisatge de la finestra, fins i tot dofins vaig veure! El viatge una vegada més no es va fer tant llarg ni pesat com pot semblar i ben aviat vaig haver arribat. Com que no tenia mòbil no tenia ni idea si em vindrien a recollir o no, així que vaig decidir esperar-me una estona i, si no, tornaria caminant. Un noi tot ben plantat se'm va acostar i em va dir si li podia deixar el mòbil per fer una trucada. Jo li vaig dir que no hi tenia bateria, tot i que no sé fins a quin punt va creure-s'ho o més aviat es va pensar que era una excusa barata! Al cap d'una estona va dir-me si tenia canvi d'un dollar però, una vegada més, vaig haver-li de dir que no, pobre! Jaja. Què hi farem. Al cap de poc va arribar el Johny, el noi de la casa, i em va portar a casa.

I la propera parada va ser... Las Vegas, però això serà demà :).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada