divendres, 5 de juny del 2009

Dies que em toquen el cor...

...petites carícies que em treuen la por,
instants que encadenen les penes,
bocins de tu que em fan millor.


Ja en fa dies d'aquella setmana. Ja fa un quant temps d'aquells dies tant i tant diferents. Com sempre, però, vaig relatant amb retard les coses, així que, una vegada més, hi ha moltíssim a explicar. Ja us aviso, serà llarg... però qui s'ho llegeixi tot potser tindrà premi, jaja.

El dia 14 de Maig a les 8 del matí la Becky em va acompanyar a l'estació d'autobusos. M'esperava un viatge llarg fins a LAX, l'aeroport internacional de Los Angeles. No em preocupava, però, que fos tard ni que una vegada allà m'hagués d'esperar 6 hores sola en un lloc que no coneixia: la recompensa seria molt gran. Les 4 hores llargues de bus van passar prou ràpid entre dormir, mirar per la finestra i, simplement, pensar en els grans moments que estaven per arribar. Vam arribar a la Terminal 5, Delta Airlines. Allí era on em tocava baixar. Ara amunt, ara avall. Assentar-me i llegir-me tot el petit príncep. Principi de nervis. Què faré quan la vegi? Durant les primeres 4 hores a l'aeroport vaig matar el temps com vaig poder. Després vaig baixar a la part de baix, on arribaven els vols. Vaig assentar-me en un banc i, al cap d'una estona, un home també s'hi va assentar. No sé què vam dir però vam acabar parlant en espanyol. Els seus pares es veu que eren de Mèxic i ell, tot i haver crescut als EUA, sempre havia après la llengua. Em va explicar que esperava "gent important" que arribés al següent vol -i no deuria ser mentida, perquè algun dia després el vam veure a Hollywood amb una limusina-. Més tard va marxar i, per davant meu, va passar un noi. Després d'haver passat una altra vegada es va asseure al costat i, al cap d'una estona, vam començar a parlar. També treballava a l'aeroport i estava esperant no-sé-qui. No vam parar de xerrar fins que vaig mirar el rellotge. Uf! Les 6! Faltava ja ben poc!! L'El -el noi que havia conegut- em va acompanyar fins on arribava la gent i després va marxar. A les pantalletes no sortia enlloc el vol arribat d'Atlanta, així que encara que veia gent baixar pensava que serien d'un altre avió. La veritat, no estava gens convençuda que d'un moment a l'altre aparaixeries. Tant poc convençuda n'estava que ja ni prestava atenció. En un moment qualsevol, però, vaig aixecar al cap i et vaig veure baixant per les escales mecàniques entre aquella multitud. El cor se'm va disparar. Erets tu! Et veia i no estava somniant!! Quan vas ser al meu costat ens vam abraçar tot dient: no m'ho crec que siguis aquí!! Però d'altra banda la sensació era de que el temps no havia passat, com si ens veguéssim després d'una setmana d'haver estat en llocs diferents! Després d'anar a buscar la maleta -amb la cinteta catalana, que no hi falti!- vam anar a fora a buscar el Supper Shuttle que ens acompanyaria a la nostra "casa". Ens esperava una família ben bonica. Els pares, la Nagat i en Bader eren d'Israel i havíen aterrat als Estats Units fa cosa d'uns deu anys. Teníen una filla de set anys, l'Emma, que sempre et començava les frases amb un "Do you think that..."; i també un nen de 2 anyets molt bufó, el Yury, un menut que no acabava mai l'energia. A més a més, n'esperaven un altre, que tot i no saber-ho, en Bader deia que seria una nena i es diria Yulia. Des del primer moment ens van acollir de meravella i de ben segur no els oblidarem mai. Aquella nit vam fer poca cosa. Totes dues estavem cansades així que ens en vam anar directes al llit. Ens esperaven uns dies intensos...

L'endemà, divendres, ens vam llevar de bon matí -i és clar, si vam anar a dormir vora les 8...- i, després d'un esmorzar israelí vam anar a l'escola de l'Emma, una escola francesa, perquè hi feien un Bazaar. Tenien tot de paradetes amb activitats i tallers per tal de recaptar diners. Va ser tota una experiència, i també vam veure típiques imatges de peli! Cap al migdia, quan vam marxar de l'escola, la Nagat ens va deixar a Broadway Street, a Santa Mònica. El primer que vam fer va ser anar cap al Santa Monica Pier, el que el Mitch Buchanan -sempre que deia aquest nom la Isaura es petava el cul!- en diria "el muelle", oi que ens entenem? Jaja. Vam estar rondant per allà, observant aquella platja tant de pel.lícula, parlant de plàtans aprofitables o no, posant-nos al dia de mil i una coses -tot i que no feia massa falta, estàvem al dia de tot-, i simplement gaudint de la companyia! Després vam començar a caminar pel passeig i la platja. Evidentment no ens vam descuidar d'intentar buscar les noies amb biquini i patins per fer-los fotos i poder-les passar a tots aquells que me les reclamaven.. Us he de dir, nois, però, que no hi va haver sort! Vam entrar a la platja i vam fer quatre fotos tot pensant "Ts, ts, menys Pamela Anderson, eh?" i després vam fer una mica el boig entre l'aigua i la tranquil-litat del mar -al mar, al mar, al mar (8)-. Després de relaxar-nos una estona, teníem unes quantes opcions. Venice Beach? Estàvem cansades així que vam dir.. CAL??? Vam tornar cap a Santa Monica i després d'endinsar-nos una mica per aquells carrers, vam anar a fer un Starbucks, que mai va malament. Gespeta i relax i després vam anar a buscar el 704, el bus que al final de la nostra estada ens coneixeriem de dalt a baix. Aquell dia vam fer poca cosa més, aprofitar per estar amb la familia. Parlant parlant va sortir el tema de la paella i ells, emocionats, ens van preguntar si els en podriem preparar. Vam dir que cap problema, així que l'endemà ens esperava un boníssim sopar...

Dissabte va ser un dia de no parar i molt cansat. Primer vam anar al Farmer's Market amb la familia. Va ser bonic veure que semblava ben bé un mercat com el de Santa Coloma, per exemple, tot i ser a Los Angeles! La gent es coneixia i es saludava, semblava una familia! I després... Hollywood. Vam agafar el 704 fins a Fairfax. Allà vam agafar-ne un altre fins a Highland, al costat de Hollywood. Vam tenir temps per explorar aquell indret tant, digue'm-li.. diferent. Tampoc és que sigui res de l'altre món, si ens ho parem a mirar fredament. Un carrer amb tot d'estrelles a terra on hi posa noms d'actors de la televisió. Sí, no està malament. I després, un teatre que et diuen que és on s'hi celebren els Òscars. Però al cap i a la fi és un lloc turístic. Un d'aquells llocs que ja no saps si s'hi va perquè té alguna-cosa-que-t'atreu o més aviat "perquè toca" veure-ho. Sigui com sigui vam passar una bona estona. Vam mirar el rellotge, però, i encara era prou d'hora com per tornar. Anem a Universal Studios?? Vam agafar el metro i ens vam dirigir cap allà. A més a més a Universal Studios era on hi ha el Hard Rock i jo havia d'anar-hi per comprar una cosa a un amic! La sorpresa ens va arribar ben aviat. Universal Studios era a dalt de tot d'una muntanyeta i, per arribar-hi, hi havia una pujada inmensa. Buf! Per sort hi havia bus.. però s'havia de pagar $10!! No pagarem 10 dollars per aquesta tonteria. Què, anem-hi caminant? Doncs així ho vam fer. Anavem dient.. ja pot estar bé ja això, perquè si no... Jaja, la veritat va valdre la pena. Vam anar al City Walk, una part que no és dins el parc temàtic i hi ha tot de botigues, i el Hard Rock. Realment era tot molt postís, de pel.lícula, sí! Quan ja ho vam tenir tot ben vist i ens vam sentir orgulloses de no haver pagat deu dollars en una tonteria, vam baixar altre cop i vam tornar cap a casa. En Bader i la Nagat havíen comprat tots els ingredients necessaris per fer una paella com Déu mana. No ens podem queixar, va sortir boníííssima! A la taula hi havia un silenci sepulcral, senyal que tots estavem massa enfeinats degustant aquell plat.. uf! Quan vam acabar vam jugar a Candyland amb l'Emma i després vam anar el llit. Abans, però, va tocar l'hora del conte. Vaig posar-me al llit de l'Emma i, una mica com vaig poder amb anglès, li vaig explicar la Flor Romanial. Quan vaig acabar li vaig preguntar si li havia agradat. Va somriure, em va agafar del braç i va dir: és el millor conte que m'han explicat mai! Pots quedar-te a dormir amb mi aquesta nit?? I així ho vam fer.

Diumenge ens tocava marxar cap a San Luis. Al matí vam anar a Santa Monica una altra vegada a acabar d'aprofitar el matí. Una servidora, però, es trobava fatal fatal, crec que tenia febre i tot. No m'aguantava i feia una cara.. pobre Isaura :P. Jo només pensant: ve ella de tant lluny i ara estaré malalta??? El cas és que vam anar cap a casa i, sorpresa! Ens esperava una truita de patates. El dia anterior li haviem explicat al Bader com es feia i ens n'havia preparat una. Va ser realment boníssima i ens va donar forces per anar a buscar el tren. 704 cap a Union Station. D'allà ens esperàven 5 hores i mitja amb tren fins a San Luis Obispo. La Isaura em va llegir una de les seves obres de teatre fins que em vaig adormir. Vam tenir temps -i de sobres- per fer de tot. I la veritat el viatge tampoc es va acabar fent tant llarg. Vam arribar a casa i em vaig posar a estudiar Alemany i a acabar els journals que l'endemà havia d'entregar. Vaig acabar tard i la Isaura m'havia dit que, sobretot, quan acabés la despertés perquè havia de fer no-sé-què. Sense voler-la despertar del tot li vaig dir: Isaura, que ja estic. Ella semblava ben bé que anés beguda. Em va dir tot de tonteries sense sentit i va continuar dormint. L'endemà quan en vam parlar ens vam fer un tip de riure i ella encara ara no s'ho creu!

El dilluns m'esperava el meu examen d'Alemany. Estava nerviosa. Era un examen oral i no les tenia pas totes. Vam arribar a Cuesta i vaig anar a entregar uns quants treballs que havia de deixar a les oficines dels profes. Després vam encaminar-nos cap a la cafeteria, on feiem l'examen. Va ser arribar i que tothom ens mirés amb cara rara. És clar, jo que sempre sóc calladeta a les classes ara xerrava amb la Isaura i al.lucinaven amb aquesta llengua que els semblava tant rara. Vaig veure el Chris i vam estar xerrant un rato, vam dir que mantindriem el contacte i que ens veiem a l'agost, segurament, a Catalunya! Em va fer gràcia pensar que segurament tindria una amistat que duraria més que no pas 5 mesets. Després va arribar l'hora de l'examen i va sortir prou bé. Em vaig sentir orgullosa de mi mateixa!!

Dimarts, si no ho recordo malament, vam anar a Avila Beach amb l'Angie. Crec que estava una mica moixa perquè no estava gaire per ella. Suposo que és normal, havia vingut una amiga meva des de l'altre punta d'oceà i volia aprofitar el temps amb ella! Però després xerrant xerrant la vam animar una micona :). I el gelat de mint chocolate chip la va acabar d'animar del tot! Vam fer el boig dins l'aigua -ep, els peus només eh?? Que estava gelada.. i si hi ha taurons?? jaja-, vam fer mil i una fotos, vam columpiar-nos als gronxadors..! Després vam tornar cap a casa i vam preparar-nos per anar a sopar amb el RoGer. Ens vam fer un lio amb les hores però, després d'haver pres la decisió més important de la meva vida -que no, que és conya, és una parida només home.. ts- va arribar el RoGer amb la seva bici davant de casa nostra. Li vaig dir a l'Angie que els demostrés la seva habilitat de parlar català, però tenia massa vergonya i em va dir que ni pensar-ho -d'aquella manera que parla ella, sense vocalitzar i amb un americà tant tancat que amb prou feines l'entens!-. Vam decidir anar a un italià i va ser un sopar molt tranquil.let. Es feia estrany estar tres catalans sopant i parlant tranquil.lament en català... Després vam tornar a casa, el Roger amb la pizza que no s'havia acabat i la Isaura amb el seu risotto. Davant de la porta de casa meva ens vam despedir tot pensant que segurament ja no ens tornariem a veure -suspir? jaja-.

Dimecres vam anar a Morro Bay, un ploblet amb platja prop de San Luis. Primer, però, vam anar a una típica cafeteria a fer un típic esmorzar americà. Amb ous i torrades i tot el que va fer falta! Vam voltar i voltar per allà la zona, amb tota la tranquil.litat del món. No va ser un dia gaire interessant, anar fent i aprofitant el maxim els petits moments amb ella. Semblava com si haguéssim estat juntes sempre i no haguéssim passat 5 mesos separades per un oceà! A la nit vam anar a Barns&Nobels, una llibreria molt gran de downtown on també hi ha una cafeteria. Pots agafar llibres o revistes mentres prens alguna cosa. Les dues vam aprofitar per fer feina, jo vaig escriure el blog mentre ella mirava llibres d'art.

L'endemà, dijous, era el nostre últim dia a SLO. Vam passar el matí amb la Rachel, una noia de la meva classe de francès. Ens va portar a Harmony, un poblet de 18 habitants que semblava ben bé un plató de televisió. D'aquí vam anar a casa seva a Cayucos, un apartament tot petitó i bufó que amb la Isaura vam estar d'acord que ja ens agradaria viure-hi... Després vam enfilar cap a Sant Simeon. Primer de tot vam veure els lleons marins que hi havia en una platja. Jo hi havia estat feia dies amb els pares de la casa, però no em va fer res tornar-hi a estar, era ben bé un lloc molt bonic. Després vam fer més carretera i vam arribar a una altra platja. Era preciosissima. Vam enfilar bosc amunt i, després de caminar i caminar, vam arribar a un lloc amb vistes esplèndides. És d'aquells moments que no voldries que s'acabéssin mai. Que sents el vent com t'acaricia les galtes mentre els teus ulls gaudeixen d'un paisatge boniquíssim. Els 5 sentits es posen en marxa o desitges retenir dins teu aquella sensació per poder-la transmetre, temps més tard, a qui sigui, potser fins i tot escrivint-ho en un blog... Aquell dijous quan vam arribar a San Luis vam anar al Farmer's Market. Al llarg d'un carrer de downtown hi ha tot de paradetes de menjar i tota la pesca. Vam passejar-hi una estona, vam veure-hi gent coneguda que no ens va fer cas i, després, vam decidir tornar cap a casa. Hi havia una mica de nostalgia, aquell dia, almenys per part meva. M'hagués agradat poder anar de festa, però no a cap discoteca ni res per l'estil. Anar a l'Unic o al casal i fer societat. Ara xerrar amb un, ara xerrar amb l'altre, amb bon ambient i bona música i algun cubatet a la mà. Però c'est la vie. Vam tornar cap a casa la mar de felices i ens vam posar a dormir. L'endemà tocava tornar a LA...

Vam tenir sort que la Lauren, una noia de la meva classe de francès amb qui ens haviem relacionat molt, va dir-me que aquell dia anava a San Diego. Jo, aprofitant l'avinentesa li vaig dir si no ens podria deixar pas a LA! Tota mona ens va dir que cap problema, així que vam tenir un ride ràpid i barat! Vam passar una estona bonica amb la familia Sawyer fins que vam arribar a LA i ens vam despedir. Va ser molt bonic perquè ens vam abraçar de veritat. Una d'aquelles abraçades tendres i de cor que sembla que aquí no sapiguen fer. Ens vam prometre que abans que marxés ens veuriem o faríem algo. Aleshores vam agafar altre cop el 704 cap a Holmby Avenue, a casa de la Nagat i en Bader. Vam anar a dormir molt i molt d'hora: l'endemà ens haviem de despertar a les 2 de la nit!!

La Isaura, tota feliç ella, va fer una de les seves teories el dia anterior -una d'aquelles en què no pots evitar riure-. "Ah goita", va dir, "com que tinc el mobil amb l'hora catalana, he de posar el despertador a les 11. Aleshores demà, quan em soni, pensaré: oh! si són les 11 del matí, he dormit moltííssim, i no tindré son!". Va ser una mentida com una casa, l'endemà no hi va haver qui ens despertés. Però el Supper Shuttle ens estava esperant així que ben puntuals a les 3 de la matinada erem a fora el carrer, a punt per anar a l'aeroport. Vam recollir un parell més de persones -com coi li dèiem, a la dona que va pujar?? fes-me'n memòria Isaura!- i vam arribar a l'aeroport. El check-in va ser una merda -amb perdó- perquè ho havies de fer tu sol i no funcionava, i com que no hi havia gent per atendre't, tothom estava nerviós. Els nervis també se'ns van posar al cos. Tant tant que quan vam acabar ens vam despedir amb una forta abraçada i vas tirar amunt. Vaig notar humitat als ulls, però em vaig dir que no volia plorar. Em feia pena que marxéssis, però vaig pensar que tan sols queden dos mesos per tornar i que això és JA! En un tancar i obrir d'ulls aterraré a Barcelona i tindrem un llarg i calurós Agost per gaudir al màxim!!

Aquell dissabte vaig sortir de l'aeroport i vaig estar esperant un bus que em portés a casa. Cap allà les 8 del matí ja hi era. Bé, quan dic casa em refereixo a casa del Bader i la Nagat que, realment, m'havien fet sentir com a casa. M'havien proposat de quedar-me uns dies més amb ells, i no m'hi vaig poder oposar. M'esperaven 4 dies més amb ells i van ser fantàstics. Això, però, us ho explicaré en el pròxim post, perquè les mans ja em comencen a fer mal d'escriure. I vosaltres segur que ja teniu els ulls mig closos desitjant que posi punt i final a aquesta història.

Ara em ve un altre problema, tu! Us havia temptat al principi del blog amb un premi pels que arribéssiu a llegir fins aquí. La veritat és que té mèrit. És llarg i no sé fins a quin punt pot ser interessant si no hi estàs implicat. Bé, doncs... Si heu arribat fins aquí us regalo com a agraiment per haver-vos-hi passat tanta estona... un comentari! Així no caldrà ni que penseu que escriure, només serà un cortar i pegar -això si, qui sigui original tindrà, evidentment, moltissims punts més, eh.. i quan torni li faré una abraçada molt molt forta i tendra :P-: "Eii Lídia, que bé tot això que expliques, eh? Es nota que hi estàs bé! Ja no falta res perquè torniiis, ja n'hi ha ganes!! Ens veiem aviat maca, una abraçada beeen forta i un petó del gust i color que més vulguis, muaac!" (ara els pobres que haureu arribat fins aquí aixecareu una cella com volent dir: quina parida, mira que...)

Gràcies Isaura per haver vingut. Però gràcies també als altres, als que esteu allà! No us penseu que per no haver vingut la cosa canvii, us estimo moltííssim i em demostreu dia a dia que val la pena tenir amics com vosaltres. No teniu preu!

1 comentari:

  1. Doncs si que era llarg, eh? :P Però tot i no estar implicat a la historia, es veu com gaudeixes de l'estada i de cada moment, i això recompensa la lectura, a més de veuret somriure i d'imaginarte fent el boig entre yankis! :P

    ah, si, una abraçada i un petó del color, gust i situació (:P) que vulguis!

    ResponElimina